Отдел „Бюджет, ТРЗ и Управление на човешките ресурси“ осъществява следните функции:
(1) Организира и координира съставянето на проект на бюджет на общината за съответната година.
(2) Изготвя бюджета на общината по пълна бюджетна класификация в законоустановените срокове.
(3) Изготвя тригодишни прогнози на постъпленията от местни приходи и на разходите за местни дейности на общината и ги представя в МФ.
(4) Организира и контролира изпълнението на бюджета по функции, дейности и разпоредители с бюджет.
(5) Извършва корекции по сборния бюджет на общината и бюджетите на второстепенните разпоредители, на база извършени промени от МФ, получени средства по национални и европейски програми, решения на Общински съвет, получени средства под формата на дарения, застрахователни обезщетения и др.
(6) Изготвя месечните отчети за касово изпълнение на бюджета, на сметките за средства от Европейския съюз, на сметките за чужди средства на общината и др. и ги зарежда в електронен модул на Информационната система на общините.
(7) Осъществява оперативно ръководство за своевременно финансиране на разходите на второстепенните разпоредители с бюджет.
(8) Подпомага кмета на общината при осъществяване на правомощията му като орган по назначаването по Закона за държавния служител и като работодател по Кодекса на труда.
(9) Организира и отговаря за правилното провеждане на процедурите по назначаване, преназначаване, заместване, съвместяване и освобождаване от работа на служители.
(10) Организира, подготвя и оформя всички документи по регистрацията, движението и отчисляването на персонала, нает по трудово и служебно правоотношение.
(11) Участва в подготовката и провеждането на конкурси за заемане на длъжности по трудово и служебно правоотношение, участва в провеждането на конкурентен подбор.
(12) Организира изготвянето и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите съвместно с преките им ръководители.
(13) Организира процеса по оценяване на служителите в администрацията чрез прилагането на системата за оценка на изпълнението на длъжността, оказва методическа помощ при необходимост.
(14) Организира процеса, свързан с повишаване квалификацията на служителите.
(15) Поддържа и актуализира съществуващите бази от данни и регистри, свързани с управлението на човешките ресурси, образува, води и съхранява служебните и трудови досиета на служителите в общинска администрация.
(16) Разработва и предлага за утвърждаване длъжностни и поименни щатни разписания на общинската администрация и дейностите към нея.
(17) Разработва и анализира средствата от фонд „Работна заплата” и прави целесъобразни предложения за промяна.
(18) Изготвя справки и отчети относно наетите лица, отработеното време, средствата за работна заплата и др.