Отдел "Общинска собственост, транспорт и туризъм" осъществява следните функции:
(1) Издирва и завзема незаетите от общината недвижими имоти и движими вещи – общинска собственост;
(2) Съставя актове за общинска собственост на недвижимите имоти и извършва отписването на имотите от актовите книги. Води регистър на общинската собственост. Подава декларации по чл.14 и чл.71 от ЗМДТ за имотите-общинска собственост;
(3) Подготвя, организира и участва в процедури за разпореждане и управление с общинско имущество /търгове, конкурси и концесии/;
(4) Изготвя тръжни документи, заповеди и договори, във връзка с управлението и разпореждането с общинска собственост;
(5) Упражнява от името на Кмета стопанисването и управлението на общинската собственост и осъществява контрол по управлението и ползването на имотите на територията на общината.
(6) Разглежда и дава мотивиран отговор на молби, жалби и сигнали, на физически и юридически лица в сферата на общинската собственост.
(7) Изготвя предложения до Общински съвет, свързани с управлението и разпореждането с общинско имущество. Запознава се с решенията на Общински съвет и ги изпълнява.
(8) Изготвя преписки по:
- Отстъпено право на строеж върху общински имоти;
- Продажба на общински имоти;
- Замяна на общински имоти;
- Ликвидиране собственост.
(9) Издава разрешения за ползване на обекти общинска собственост за извършване на търговска дейност на открито;
(10) Извършва проверки на търговски обекти във връзка със сключени договори и издадени разрешения за ползване;
(11) Извършва обстоятелствени проверки по искане на граждани за удостоверяване имоти тяхна собственост;
(12) Изготвя искания до ОЕСУТ за частични изменения на ПУП за обекти общинска собственост;
(13) Възлага на оценители на имоти изготвянето на експертни оценки за обекти общинска собственост и движими вещи, съгласно Закона за общинската собственост;
(14) Участва в картотекирането на нуждаещите се от общински жилища и отстъпено право на строеж граждани; Води картотеката и преписките по нея; Изготвя заповедите за настаняване в общински жилища и договори за наем;
(15) Извършва проучване и проверка на кварталните пространства, относно поставените метални преместваеми гаражи; Следи за реда и начина за отдаване на петна за временни преместваеми гаражни клетки;
(16) Вписва данни и поддържа регистър на сградите в режим на етажна собственост;
(17) Организира изпълнението на приватизационната програма на общината и води регистър на купувачите по реда на ЗПСК;
(18) Извършва процедури по категоризация на заведенията за хранене и средствата за подслон и води регистър на всички издадени удостоверения;
(19) Контролира търговската дейност, съгласно изискванията на действащото законодателство, наредбите на Общинския съвет, касаещи търговията и туризма;
(20) Организира провеждането на конкурс за разпределение на превозите по автобусните линии от утвърдените транспортни схеми;
(21) Подготвя договори за обществен превоз и упражнява контрол по спазване на условията;
(22) Изготвя договори за разполагане рекламно информационни елементи на територията на Общината и упражнява контрол, съгласно Наредбата за рекламната дейност на територията на Община Нова Загора;
(23) Издаване на разрешителни за водоползване/водовземане от водни обекти съгласно Закона за водите.